اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد روسیه انگلیس را تهدید کرد | هشدار مسکو: مواضع نظامی انگلیس را هدف قرار می‌دهیم بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزند تماس تلفنی ۳۰دقیقه ای بایدن و نتانیاهو درباره رفح ترامپ در دادگاه آمریکایی باز هم جریمه شد کارشناسان سازمان ملل: برخی از قربانیان در غزه، شکنجه و زنده دفن شده‌اند جزئیات دیدار رئیس حشدالشعبی با بشار اسد توضیح شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره فهرست دور دوم انتخابات مصر سطح آماده‌باش را در شمال سینا افزایش می‌دهد گروسی با امیرعبداللهیان در تهران دیدار کرد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیچروان بارزانی با رهبر انقلاب دیدار کرد مصر: گذرگاه رفح برای تردد مسافران بسته نشده است دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین از قصد دشمن برای حمله به رفح خبر داد
سرخط خبرها

نماز رئیسی در مسجد تاریخی پکن | رئیس جمهور چین را به مقصد ایران ترک کرد + عکس

  • کد خبر: ۱۵۰۵۸۶
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
نماز رئیسی در مسجد تاریخی پکن | رئیس جمهور چین را به مقصد ایران ترک کرد + عکس
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به چین، با حضور در مسجد «دونگ سی» پکن، ضمن بازدید از این مسجد تاریخی، نماز مغرب و عشای خود را با مسلمانان چینی در این مسجد به جماعت اقامه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید ابراهیم رئیسی همچنین پس از اقامه نماز دقایقی در جمع نمازگزاران مسجد تاریخی دونگ سی سخنرانی کرد.

مسجد «دونگ سی»، یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر پکن است که گفته می‌شود در سال ۱۳۵۶ میلادی در زمان سلسله یوان ساخته شده است. بنای فعلی مسجد شامل دو دروازه، یک گلدسته، یک شبستان و غیره می‌باشد.

شبستان مسجد گنجایش ۵۰۰ نفر را در خود دارد و روی طاق‌های شبستان، آیاتی از قرآن حک شده است.

ساختمان این مسجد به سبک سلسله مینگ بنا شده و آثار فرهنگی و گرانبهای بسیاری در این مسجد نگهداری می‌شود. نسخ مختلفی از قرآن در کتابخانه این مسجد نگهداری می‌شود که یکی از گرانبهاترین آنها نسخه‌ای دست نویس مربوط به دوران سلسله یوان است. در این کتابخانه همچنین کتاب‌های اهدا شده توسط امپراتور مصر نیز به چشم می‌خورد. این مسجد مقر انجمن اسلامی پکن است.

نماز رئیسی در مسجد تاریخی پکن | رئیس جمهور چین را به مقصد ایران ترک کرد + عکس

رئیس جمهور، پکن را به مقصد تهران ترک کرد

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین روز سه‌شنبه به این کشور سفر کرده بود، پس از دیدار با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین، دقایقی پیش از پکن عازم کشورمان شد.

در جریان این سفر و در حضور روسای جمهور دو کشور، علاوه بر برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالیرتبه، ۲۰ سند همکاری نیز به امضای مقامات عالیرتبه دو طرف رسید.

رئیس جمهور در این سفر همچنین در برنامه‌هایی جداگانه با مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن، جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین، مسئولان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین و فعالان افتصادی ایرانی مقیم چین و نیز ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->